Filtre

Hava filtresi
HavaFiltresiHava-filtreleriProblemsiz sürüş için temiz emme havası önemlidir. Ancak yine de parçacıklar, kurum, ince toz vb. gibi kirler, hava ile birlikte içeri alınmaktadır. Sonuç: toz parçacıkları yanma odasına girerek motorda çiziklere ve erken aşınmaya sebep olmaktadır. Emiş sisteminde yanma odasından önceki elektronik parçalar örneğin sensörler hatalı çalışabilir ve hatta arızalanabilirler.

Hava filtrelerinin filtre malzemelerinin yüksek dayanıklılık göstermesi gerekir. Emme havasını verimli ve güvenilir biçimde filtrelemesi önemlidir. Böylece hava/yakıt karışımı hesaplanan oranda oluşur ve motor performansının sürekli yüksek olması sağlanır.

Motor tasarımındaki gittikçe artan gelişmiş teknoloji ve sistemler, parça ve motor sayısının sürekli artması, bunun yanında araç güvenliği ve yolcu koruması ile ilgili daha sıkı yasal düzenlemeler ile motor bölümü içindeki montaj alanını sürekli olarak azaltmaktadır. Bu nedenle artan talepleri karşılamak ve daralan montaj alanlarına uymak için modern hava filtresi sistemleri daha kompakt olmalıdır.

 

Yakıt Filtresi
yakit-filtreleriProblemsiz motor çalışması için en temel gereksinim temiz yakıttır. Yakıt, enjeksiyon sistemine veya karbüratöre yakıt pompası vasıtasıyla gelmektedir. Özellikle modern enjeksiyon sistemlerinde, kir parçacıkları, artan aşınmaya sebep olmaktadır. Yakıttaki su da, korozyona sebep olarak ciddi hasarlara sebep olabilir. En kötüsü, aracı durduracak şekilde, enjeksiyon sisteminde komple hasara yol açabilir. Enjeksiyon sisteminde veya karbüratörde olan bir aşınma, yakıt tüketiminde önemli artışa ve düzensiz motor performansına yol açar.YakitFiltreleri

Common rail veya pompa enjektör gibi modern enjeksiyon sistemleri, yeni teknolojilere göre biçimlendirilmiş yenilikçi çözümler gerektirmektedir.

Yakıt filtresi çeşitleri

Yakıt Filtresi Elemanları: Değiştirilebilir ve motora entegre edilmiş ayrı bir muhafaza içinde yerleştirilmiştir:
- Yakıt filtresi elemanları, standart olarak DIN (Deutsches Institut für Normung – Alman Standartları Enstitüsü) normlarında muhafaza içinde kağıt veya keçe filtre malzemesinden yapılır.- Ortasından vidalanarak takılırlar.- Özel filtre şekilleri bulunur.
Atom Yakıt Filtreleri: Muhafazası ve filtre elemanı bütün olarak tek ünite şeklindedir. Değişim sırasında tüm ünite tek parça olarak yenisi ile değişmektedir. Atom filtrelerinin farklı tipleri vardır:
- Standart atom yakıt filtreleri,- Su boşaltma imkanı olan versiyon,- Özel şekle sahip bağlantı noktalı tipler,- Su seviyesi göstergesine bağlı olan özel tipler.
Yakıt Hat Filtreleri (Hat İçi): Bu filtreler yakıt hattına seri olarak monte edilmektedir. Muhafaza ve filtre elemanı, değişim sırasında komple değiştirilir.
- Plastik hat içi yakıt filtreleri,- Metal hat içi yakıt filtreleri.

Yağ Filtresi
Yağ filtreleri, Motor yağı, motor içinde hareket eden tüm fonksiyonel parçaları yağlar.

YagFiltresiYüksek motor performansı ve düşük yakıt tüketimi motor üreticileri üzerinde çok yüksek beklentiler oluşturmaktadır. Sadece temiz yağ motor performansının sürekli aynı düzeyde olmasını sağlayabilir. Yanmanın bir sonucu olarak, kurum gibi çeşitli kir ve yanma atığı parçacık motor yağına karışmaktadır. Bunlar yağı kirletir ve yağın akışkanlığını azaltır. Bu durumda yağ görevini tam olarak yapamaz ve özellikle de korozyondan koruma işlevi azalmış olur. Sonuç olarak motor performansı azalır ve yakıt tüketimi artar. En kötü ihtimalle motor hasar görecektir.

Yağ filtresinin zamanında değiştirilmesi gerekir. Eğer yağ filtresi düzenli olarak değiştirilirse, sistemde sadece temiz yağ dolaşır. Bu, motor verimini oldukça artırır ve aşınmaya karşı güvenilir koruma sağlar.

Yağ filtrelerinin çeşitli alanlarda ve farklı gereksinimleri karşılamak zorunda olmaları nedeniyle çeşitli şekillerde olabilmektedirler:

Yağ Filtresi Elemanları: Yağ filtresi elemanları ya kendi muhafazalarına (housing) yerleştirilirler veya doğrudan motor yağlama sistemine entegredirler. Bu durumda sadece filtre elemanı değiştirildiği için özellikle çevreye daha duyarlıdır. Muhafaza ve valfler motor bloku üzerinde kalır. Yağ filtresi elemanlarının muhafaza içine tam olarak yerleşmesi filtrelerin tamamen sızdırmaz olmasını sağlar.
Atom Yağ Filtreleri: Atom yağ filtreleri, gövde ve filtre elemanını içeren tek parça bir ünite oluşturmaktadırlar. Bakım sırasında tüm ünite değiştirilmektedir. Aşağıda belirtilen parçalar entegre edilebilirler:
- Tek Yönlü Valf: Motor durduğunda yağ kanallarındaki ve filtredeki yağın kartere geri akmasını önler ve motor çalıştırıldığında kanallarda yağ bulunmasını sağlar.

- Bypass Valfi: Motor soğuk çalıştırıldığında yağ basıncının ani artması durumunda veya herhangi bir nedenle, örneğin bakım aralığının aşılmasıyla yağ filtresinin tıkanması halinde yağın kanallara gitmesini sağlar.

- Sökme – Takma Yivleri: Sökme – takma aletleri ile yağ filtresini çabucak ve etkin şekilde sökmenize ve takmanıza imkan verir.

Özel Tasarımlar; Şanzıman Filtreleri Gibi
Ana Akış Filtresi: Ana akış filtreleri sirkülasyon sistemi içine konmuşlardır, tüm temizlenmesi gereken yağ sisteme filtreden geçtikten sonra ulaşmaktadır.
Birleşik Ana ve Yardımcı Akış Filtreleri: Yağın %90-95′i ana akış filtresinin yıldız şeklinde katlanmış filtresinden, %5-10′u bypass filtresinden veya yağ basıncı ile hareket eden santrifüj filtresinden sisteme iletilir. Böylece kesin ve hassas filtreleme sağlanmış olur.
Dizel motorlarda kurum parçacıklarının yüksek oranlarda olması motor yağının kalitesini düşürür. Yağ daha kirli hale geldikçe, viskozitesi artar (akışkanlığı azalır) ve daha az etkin hale gelir. Kirlenmiş yağlama yağı motorda aşınmayı artırarak motor ömrünü azaltır. Aşırı kullanılmış yağ yeterli yağlama sağlayamayacağı için yataklarda olabilecek hasarlar önlenemez. Yağlama yağında artmış kurum içeriği ile başa çıkmak ve aynı zamanda bakım aralıklarını uzatmak için yardımcı akış filtreleri önemlidir. Bypass sisteminde yağlama yağının %5-10′u çok ince işlenmemiş pamuklu malzemeden veya kağıt malzemeden geçer ya da çelikten ve/veya plastikten yapılmış bir motora sahip, yağ basıncı ile hareket eden santrifüj filtre ile filtrelenir. Böylece yağ devresindeki kurumun miktarı azaltılır.

Santrifüj filtre ölçüsüne, yağ basıncına ve viskoziteye bağlı olarak, 10.000 devirden daha fazla devirlere ulaşır. Santrifüj filtre yağın yaklaşık %10′unu işlemektedir. Yağlama yağından daha fazla yoğunluğa sahip olan tüm büyüklüklerdeki parçacıkları verimli biçimde ayırır. Bu demektir ki, milimetrenin binde birinden daha küçük kurum parçacıklarını dahi yağdan ayırabilir.

Kabin Filtresi
KabinFiltresikabin-filtreleriYerleşim merkezlerinde atmosferdeki havadan çok miktarda toz, polen, is ve diğer kirletici partiküllerle birlikte sağlığa zararlı birçok gaz molekülü bulunmaktadır. Alerjik reaksiyonlardan şikayet eden ve sayıları her geçen gün artan bir çok insan, klima ve kabin filtresi konusuna çok önem vermeye başlamıştır. Bu nedenle günümüzde üretilen bir çok araçda kabin filtresi bulunmaktadır. Kabin filtreleri, polenleri, diğer istenmeyen partikülleri ve zararlı gazları havadan filtre ederler ve araç içine daha temiz ve kaliteli bir hava girmesini sağlarlar. Bu durum özellikle alerjisi olan kişiler, astım hastaları ve çocuklar için son derece önemlidir.

İki tip kabin filtresi mevcuttur:

Parçacık Filtresi: Partikül filtreleri polen, dizel kurumları ve lastik parçacıkları gibi toz ve kir partiküllerini araç kabini dışında kalmalarını sağlarlar. Bu konudaki en kritik nokta kabin filtrelerinden monte edildikleri dar alanda, mümkün olan en yüksek filtreleme performansına ulaşmalarının beklenmesidir. Bunun için kaliteli ve yüksek filtreleme teknolojisine sahip kabin filtresi kullanılmalıdır.
Karbonlu Kabin Filtresi: Karbonlu filtreler partikül filtrelerine ek olarak ilave bir fonksiyona daha sahiptirler. Dokuma olmayan fiber lif malzemelerin arasına yerleştirilen aktif karbon tabakalar sünger gibi zararlı gazları emerler. Bu gazlar bir insan saçından 10.000 kat daha küçük boyutlardadırlar. Azot oksitler, yakıt buharları ve ozon molekülleri bu zararlı gazlardan bazılarıdır. Bu yüzden karbonlu filtreler araç içinde sağlıklı bir atmosfer oluşmasını sağlarlar. Bu modern filtrelerin yapısında dokuma olmayan fiber lif tabakaları, aktif karbon tabakaları ve ayrıca sağlamlığı artırmak amacıyla taşıyıcı malzeme tabakaları bulunur.

1. Sanayi Sitesi, İZMİR

Eriş Otomotiv Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi
2828 Sokak | No: 28

  • +90 232 433 80 77
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Konak, İzmir

10.000+

üzerinde yedek parça tedariği ile sizler için çalışmaya devam ediyoruz.

Hakkımızda

world-map

1971 yılında başlayan serüven, bugün konusunda uzman, geniş ve eğitimli kadrosu ve 1000m²'yi aşan deposu ile Türkiye'nin ağır ticari araç yedek parça dağıtımında önemli bir rol oynamaktadır.